mandag den 15. juni 2009

Viral markedsføring virker...

...det faktum sidder jeg lige og filosoferer lidt over.

Den danske modeblogsfære er for alvor eksploderet indenfor det sidste år - og det er virkelig skønt. Sikke megen inspiration, der er at hente derude.

Ikke at der er nogen risiko for, at jeg nogensinde kommer til at erstatte mine højt elskede magasiner med rent netbaseret indhold - for intet kan erstatte en hyggestund skruet ned i sofaen med glittet papir mellem fingrene.

Men jeg har aldrig i dén grad ladet mig inspirere direkte af bladene, som bloggene gør. Det er nok kombinationen af, at gennem bloggene ved jeg, at de omtalte ting (stort set altid) er i butikkerne lige nu - det kan jo godt kikse med bladene - og samtidig er de personlige anmeldelser guld værd.

Samtidig er der heller ingen tvivl om, at det kan blive en udfordring for nogle bloggere - ikke mindst i takt med, at virksomhederne i stigende grad får øjnene op for det nye medies muligheder. For det kan jo hurtigt være fristende bare ukritisk at tage imod de mange labre goodies og spændende invitationer, som faldbydes fra højre og venstre. Men jeg håber virkelig, at jeg fortsat kan regne med, at mine yndlingsbloggere anbefaler sager, de virkelig synes om - og ikke bare fordi, det har været gratis, og man derfor føler, man skylder lidt omtale til gengæld.

Nu må det ikke forstås sådan, at det er min opfattelse af tingene nu, for det er det ikke - det er bare en tanke :-)

Ingen kommentarer: