torsdag den 25. juni 2009

Så er det slut med Trendsales...

...det kunne det i hvert fald meget nemt være for mit vedkommende!

For en dom i Sø- og Handelsretten har netop konkluderet, at man som privatperson har 14 dages fortrydelsesret, når man handler på en internetauktion - også selvom man er privatperson, og varen er brugt.

Hvis det er sådan, det bliver fremover, så er jeg altså færdig med Trendsales - og det vil jeg virkelig være ked af. Men jeg har virkelig svært ved at se, hvordan det skal håndteres i praksis. For så kan man jo fx bare købe en kjole, tage den på til fest, vaske den og så skrive til sælger, at man gerne vil returnere. Og når der ingen mærker er i, som når ting bliver købt i en butik, kan det være påstand mod påstand.

Og den situation gider jeg simpelthen ikke stå i! Men æv, hvor er det dog ærgerligt. Jeg har været bruger siden 2004 og har mere end 300 positive vurderinger (+ alle de andre handler via bank eller personligt møde) bag mig, og er grundlæggende superglad for Trendsales. Har gjort adskillige gode handler - så sent som i søndags hapsede jeg min nyeste Mulberry darling på sitet - og nyder desuden at kunne glæde andre med kup, når jeg bliver træt af ting i garderoben.

Læs artiklen her.

Ingen kommentarer: