onsdag den 24. juni 2009

Her er min svaghed!

Eller - måske jeg skulle sige én af mine svagheder...

Jeg tror, de fleste kvinder har en svaghed for en eller anden ting i garderoben: Nogle køber den ene (sorte) kjole efter den anden, andre kan ikke lade en stroptop ligge, og andre igen køber sko igen og igen.

I min verden er det tørklæder - jeg kan altid bruge et tørklæde mere, selvom skuffen bugner. Egentlig lidt sjovt, for i sin rene, basale form er tørklædet jo bare et ret enkelt stykke stof, men alligevel redder samlingen mine outfits igen og igen. Som kulør, kontrast eller et kreativt indfald.

Her er mine favoritter pt:


Fra toppen og rundt med uret: Stort, turkis silketørklæde (vintage), aflangt rød&hvidstribet (købt i USA), lillablomstret (H&M - havde oprindeligt frynser, men dem har jeg møjsommeligt klippet af), blåblomstret silketørklæde (Marc Jacobs), aflangt koralfarvet - som har to forskellige sider - hvidt med rødlige/pink striber på en ene og koralfarvede nuancer på den anden - og i den fedeste silke (Chanel) og i midten et uldent, stribet i lilla nuancer (Missoni).

Nogle tørklæder egner sig bedst udendørs, fordi de er af en betragtelig størrelse. Fra toppen: mønstret i bl.a. pink, creme og orange i uld/silkeblanding (Patrizia Pepe), skønt farvemiks med bl.a. stærk blå, mint, syren og creme i skøn uld/silke/cashmere blanding (Diane von Fürstenberg) og endelig to store, gaze-agtige tørklæder i koral og pudder (det sidste er helt fantastiske til min sorte skindjakke fra Munderingskompagniet) (Rabens Saloner).

Der er i øvrigt ingen tvivl om, hvor jeg har min tørklæde-fetish fra. Min ret så stylish mor er også kæmpe tilhænger af konceptet, og er blandt andet den heldige indehaver af to SÅ smukke Hermès tørklæder.

Ingen kommentarer: