tirsdag den 16. juni 2009

Airport shopping



Jeg ved ikke helt, hvad det er med lufthavne, men når jeg kommer gennem en, forlader jeg den sjældent tomhændet. Om det er fordi, der simpelthen ikke er andet at lave, om det er feriestemningen, der fanger - eller følelsen af, at når det nu er i en anden valuta, så tæller det ikke rigtigt, skal jeg ikke kunne sige.

Havde som nævnt nær spontansnuppet den skønne Gerard Darel taske i Nice forleden - men en drilsk lynlås stak en kæp i shoppinghjulet, ellers var den efter al sandsynlighed rejst med mig hjem.

Istedet shoppede jeg det, som jeg oftest gør i lufthavne: Bøger og magasiner i betragtelige mængder. Denne gang hapsede jeg Elle UK, Jalouse + Fransk Vogue til hårdteksamensarbejdende franskkyndig veninde og bøgerne One Fifth Avenue af Candace Bushnell (hende med SATC) og Charlotte Roche: Wetlands. Især den sidste er jeg ret spændt på. Begge er perfekt sommerferielæsning, hvis jeg ikke når dem inden.

Ingen kommentarer: