mandag den 29. juni 2009

By vs. land

Der er ingen tvivl om, at jeg er bymenneske. Jeg elsker storbyen, dens uendelige muligheder, puls, udsalg, larm og relative anonymitet.

Men når solen bager, asfalten koger, og varmen ikke er til at få ud af min lejlighed, så drømmer jeg altså om grønnere omgivelser. Så jeg vendte byen ryggen i weekenden og smuttede på landet på besøg hos søde forældre. Som bor langt, langt væk fra 7-11, weekendåbne butikker og ambulancesirener med jævne mellemrum.

Her har jeg ryddet jordbærbeddet, kravlet i kirsebærtræerne efter de bedste - næsten helt sorte - bær og grillet på terrassen. Og så er man vel ikke ældre, end man stadig kan plage sin mor om at køre på tanken efter skumfiduser, som kan ristes over de døende gløder. Ahh!

Og nu er jeg tilbage i metropolen med alle dens muligheder, tilbud og fristelser - heller ikke dårligt. Går pt i overvejelser om den største investering længe, men den slags kræver lange overvejelser, grundige kig på budgettet og selvransagelse - stay tuned :-)

Ingen kommentarer: