onsdag den 6. april 2011

Hvem har taget min shoppingmojo?

For jeg vil faktisk gerne have den tilbage! Selvom den her tilstand godt nok er lidt bedre for økonomien. Men altså - jeg mangler jo faktisk nogle ting. Som i reelt mangler, ikke bare tøse-mangler. Som jeans. Og et par sorte ballerinasko til foråret. Og et par andre småting.

Så jeg vovede mig en tur på Strøget i går, da jeg alligevel havde et ærinde derinde. Og nu jeg var der, kunne jeg jo passende stikke i H&M og se, om jeg ikke kunne finde de småting, jeg netop havde overvejet at smide i kurven online. Heldigvis. Nej, nej og nej med nej på. De er dælme gode til at få skrammel til at ligne en mio online. Eller også var jeg bare vanskelig. Orkede det i hvert fald ikke og kom tomhændet ud. Faktisk af alle butikker. Lettere frustreret.

På nær Magasin.
Jeg manglede genopfyldning af min yndlingspudder - eller rettere foundation hedder det vist egentlig, men det giver mig altså nogle lidt for fæle associationer om tyk, klistret spartelmasse i upassende orange nuancer. Så pudder it is - og en genial af slagsen. Selv en makeup spasser som mig kan (næsten) ikke lægge den forkert på, og så dækker den uden at virke maske-agtig eller lave huden lidt for ensartet. Det ser nemlig ret fjollet ud, når man som mig er forsynet med generøse mængder fregner.

Og nu jeg var der, røg der lige en ansigts- og kropsolie med i posen også. Med den skønneste duft af lavendel og roser. Den virkede rar, så nu får den lov at forsøge sig som ansigtscreme - og duer det ikke, er jeg sikker på, at mine vintertørre ben vil tage kærligt i mod den.

(Iøvrigt krydser jeg pt fingre for, at min dårlige karma snart bliver afløst af god. Rigtig god. Men eftersom det involverer TS, tør jeg ikke håbe for tidligt...) 

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Orv, jeg er vildt imponeret over, at du fik shoppet, når det nu var Tromborg i Magasin, der gav resultat.

Der stod jeg og ventede i 6 minutter i forrige uge, mens ekspedienten gennemførte en forurettet telefonsamtale om dårlige vagtplaner med en kollega med ryggen demonstrativt vendt mod mig, når hun ikke lige tjekkede, om jeg stod der endnu, som man gør med en foundation, en bog og en børste i hånden købsparat og venligt ventende. Efter 6 minutter lagde jeg tingene ned på bordet 10 cm fra hende, smilede og gik...

Bedste hilsner

Liselotte

Miss Maybe sagde ...

Altså - jeg må nok erkende, at det også krævede en hel del tålmodighed. Men dog ikke pga upassende private samtaler, men snarere fordi ekspedienten brugte god tid på at rådgive et venindepar med diverse køb - så det kan hun nok ikke helt klandres for.

Men ellers havde jeg nok gjort som dig. Min standhaftighed skyldtes nok også mest, at jeg manglede pudderen og desuden havde et gavekort, der kunne blive brugt - ellers var jeg nok skredet i Illums Bolighus i stedet.

Egentlig utroligt, at det skal være så svært med god service - det synes jeg desværre er ret generelt i Magasin.

Anonym sagde ...

Det er nemmere at forstå, når hun som i det tilfælde, som du beskriver, behandler nogle andre kunder godt.

Jeg synes faktisk, at jeg får fin service i tøjafdelingen og bladafdelingen. Men lad være med at spørge om en olivenudstener i køkkenafdelingen - sådan en har de ikke og deres måbende ansigtsudtryk tyder på, at de heller ikke får en;-).

Du må fortælle, hvordan olien er ved lejlighed.

Mvh

Liselotte

Miss Maybe sagde ...

Haha, en olivenudstener... :-) Der ville jeg nok også være lidt tabt, men nu arbejder jeg så (heldigvis) heller ikke i en køkkenafdeling. Og de burde da vide den slags.

Olien er jeg i øvrigt ret godt tilfreds med indtil videre - både på kroppen og i ansigtet. Det eneste, jeg er knap så gode venner med, er pumpen - den er lidt drilsk, men ellers er den et hit!