fredag den 6. august 2010

Verdens bedste snydetrick

Generelt holder jeg meget af at bage, men indimellem er det ok at springe over, hvor gærdet er lavest. For ærligt talt ligger croissanter fra bunden nok lidt udenfor min ekspertise. Men så er det jo herligt, at man kan købe dejen på dåse, for det der med at skære ud (der er endda stiplede linjer at følge) og rulle sammen - det kan jeg trods alt lige overskue.

Og så kan det anbefales at snige lidt mørk chokolade på den brede ende af dejen, inden der rulles - for så har man pludselig de lækreste, friskbagte chokoladecroissanter.

Bagte en omgang i morges, da jeg fik skøn veninde til morgenmad og efterfølgende arbejdsdate (sidder pt og knokler på hver sin Mac - jeg overspringshandler bare...), og de blev absolut taget godt imod!

5 kommentarer:

Dyveke sagde ...

Hvor køber du dejen henne? Det må jeg simpelthen prøve at lave en dag.. :)

Lisbeth // itsfashionbaby.dk sagde ...

Eeeej din snydetamp - jeg var lige så fascineret af dit bagværk :D

Miss Maybe sagde ...

@Dyveke - jeg fandt det i min lokale SuperBest

@Lisbeth - sorry :-) Men altså, se det fra den positive side - det er supernemt! :-)

Lisbeth // itsfashionbaby.dk sagde ...

Ja du har ret - jeg har også selv lavet dem flere gange, hvor jeg smurte dem med nutella.

Måske jeg skulle prøve mig med lidt marcipan og chokolade næste gang - det er nemlig pt min yndlingslast fra en lille café tæt ved mit specialekontor :D

Miss Maybe sagde ...

Uh, det lyder da godt nok som en lidt for lækker kombination. Og jeg har endda marcipan liggende - det må testes ved lejlighed!