onsdag den 9. december 2009

Hurra for internethandel...

Kan ikke just påstå, at jeg er begejstret for decembers almene menneskemylder på Strøget og alverdens andre steder, hvor julegaver kan købes. Og klimatopmødet gør det ikke just bedre. Så længe leve nethandel! Jeg kan varmt anbefale konceptet.

De seneste dage har jeg fået hapset indtil flere julegaver, som jeg nu bare krydser fingre for når frem i tide. Ellers må der pakkes fine gavekort ind og lægges under træet istedet.

Især Ebay er et lige dele farligt og fabelagtigt sted. Har i hvert fald præsteret at hapse indtil flere julegaver i løbet af de sidste par dage til ganske fornuftige priser - og ikke mindst ting, som jeg ikke lige ville kunne gå ud og finde her i nærheden. Eneste irritationsmoment er de ofte lidt for hampre shippingpriser på sager fra USA, men så længe den samlede pris er nogenlunde lav, går det nok... Så nu spejder jeg bare langt efter postmanden på daglig basis og krydser fingre for hurtig shipping.

(Vil ikke løfte sløret alt for meget om mine indkøb, for ved at mindst én veninde læser med, og overraskelsen skulle jo nødig ødelægges....)

2 kommentarer:

Anette sagde ...

Jeg skal have afprøvet Ebay. Er dine erfaringer udelukkende positive? Hvor lang tid tager det ca. inden du har din bestilling? Kh Anette

Miss Maybe sagde ...

Generelt har jeg ganske glimrende erfaringer med Ebay, men der er da nogle ting, man skal være obs på.

Ikke mindst: Hvis det virker for godt til at være sandt, så er det det nok også. Så selvom der helt sikkert er gode kup og gøre, så husk den sunde fornuft. Koster Chaneltasken pludselig kun $100 - har den nok aldrig været i nærheden af Chanel. Der er en del fakevarer derude.

Tjek at sælgeren faktisk sender til Danmark inden du byder - og hvor meget portoen bliver - for den kan være ret dyr fra USA, så det er værd at regne ind i den samlede pris på forhånd. Desuden kan forsendelse fra USA godt tage noget tid.

Vær opmærksom på, at så snart tingene kommer fra udenfor Europa, risikerer du told, moms og gebyr, hvis den samlede værdi (inkl forsendelse) er over 80 kroner.

Vil du være sikker på at undgå tolden, så handl på ebay.co.uk, som er den britiske udgave. Men igen - hav øjnene med dig, for nogle af tingene kommer fra USA/Hong Kong/andre steder - så tjek item location, hvis du vil være helt sikker.

Betal med Paypal - det er nemt og ukompliceret, og du har en klagemulighed, hvis noget går galt i handlen. Det har jeg brugt et par gange, hvor tingene drillede.

Det blev lidt langt, men så har du da noget at begynde på - og ellers spørger du bare igen :-)