fredag den 4. december 2009

Hov, er det december...

Normalt er jeg et ret stort julemenneske. Jeg synes, at december er superhyggelig med alle gaveindkøbene, lysene, juletræerne, forberedelserne og alt det andet. Og jeg plejer at se frem til december et godt stykke tid før, at vi når frem til det kalenderblad.

Men det er som om, at nogen har stjålet min julestemning i år. Eller nok mere som om, at jeg ikke helt kan forholde mig til, at det er jul. Jeg plejer at være fortaler for, at julen skal være, som den plejer - ikke noget med at lave om, ændre og finde på nyt. Men i år kunne jeg nærmest ikke være mere ligeglad. Af en eller anden grund virker det ikke så vigtigt.

Jeg håber virkelig, det snart går over - at julestemningen skynder sig at dukke frem og fjerne den tunge grå november-tåge, som stadig hænger over mit hoved. Måske jeg skulle smutte en tur i Tivoli en af dagene - man kan nemlig kun blive i godt humør af alle de smukke lys :-)

Ingen kommentarer: