tirsdag den 15. december 2009

Anmeldelse: Strikkede Vila sager

Så har jeg modtaget de par striksager, som jeg lod mig friste til at hapse i Vilas nye onlineshop. Og man må sige, at leveringen var effektiv - ikke mindst i disse både topmøde- og juleramte tider hos postvæsenet. For jeg bestilte i fredags, og i dag ringede pakkeposten på.

Desværre ender det nok med, at jeg sender begge de to sager retur, for ingen af dem viste sig at være lige i øjet.
Der stod ikke noget om materialer på hjemmesiden, så jeg frygtede lidt et akrylhelvede, men blev positivt overrasket. Godt nok er denne fine gråstribede sag 60% akryl (og 40% polyamid) men på den tynde, bløde måde. Dog med tendens til at blive elektrisk.

Men det var nu ikke materialet, som stemte den hjem - det var størrelsen. Den er onesize - og det burde nok være oversize. Som i virkelig. Stik mig et par stænger, pløkke og barduner, og jeg ville have mig et glimrende telt. For selvom oversize var del af looket, var det ganske enkelt for meget på den brede måde - i hvert fald til mig.


Den sorte tunika/kjolesag er egentlig rigtig fin - men godt nok noget lille i størrelsen. Havde hapset den i large, som umiddelbart burde passe rigeligt fint til min sædvanlige str. 38/40, men den er ganske enkelt for tight til min smag. Også fordi den er ret tynd i strikken - noget tyndere, end jeg havde forventet ud fra billederne, men de kan jo også snyde...

Til gengæld får den absolut point for at være i 100% bomuld, for at have den fine detalje med lynlåsen på ryggen - og for at skulderpuderne ligner nogen, som relativt nemt kan fjernes, hvis man (som mig) er forsynet mig rigeligt der fra naturens hånd.

Ingen kommentarer: