tirsdag den 22. november 2011

Min helt store svaghed...

...eller, i hvert fald en af dem (sådan sammen med tasker, åbne biler, lakridskonfekt fra Bassetts og at holde fri på de mest upassende tidspunkter) er bøger. Og allerhelst bøger på engelsk. Så et eller andet sted forbander jeg (eller nok snarere min bankrådgiver) den dag, jeg opdagede Amazon. Og den der gratis levering, sitet har en tendens til at friste med. Så denne stak måtte mit rare pakkepostbud slæbe op på 4. sal i dag - og jeg kan næsten ikke koncentrere mig om arbejdet. Must. Read. Now.

Kan næsten ikke vælge, hvor jeg skal begynde... Om jeg kan tøjle min tålmodighed og gemme Steve Jobs biografien til juleferien, hvor jeg for alvor har tid til at fordybe mig. Om jeg skal kaste mig over en af de tre "lyserøde" bøger (en meget passende frase for chicklit), som jeg på ingen måde bliver klogere af. Overhovedet. Faktisk kan jeg nok ret nøjagtigt genskabe handlingen efter fem sider. Men jeg er SÅ godt underholdt og en sucker for den slags romantisk pladder med glimt i øjet.
Men der er jo også Siri Hustvedt. Paul Austers mindst lige så fabelagtige hustru, som uden tvivl fuldt ud kan matche sin mand - på sin helt egen måde. Og The Summer Without Men har jeg glædet mig til hjemme.
Og så er der How to be a Woman, som jeg bladrede lidt i hos min søster forleden og straks blev fanget af.
Til gengæld venter jeg nok lidt med The Help. Har jo lige set filmen, så den skal lige lidt på afstand, inden jeg kaster mig over historien i bogformat.

Og hvor er det bare vildt. Har fået alle disse skønherligheder for omkring 420 kroner. Det er jo fantastisk. Så er der det mindre, jeg skal fylde i kufferten, når turen går til London til foråret. (as if - jeg finder helt sikkert noget andet i yndlingsWaterstone, jeg ikke kan leve uden. Suk. Måske jeg skulle ønske mig en ny reol i julegave...)

2 kommentarer:

Øglemor sagde ...

Seriøst? 420 kr-ish? Det var dæleme billigt! Jeg elllsker også bøger - også især på engelsk - men jeg må ikke shoppe mere foreløbig. Så jeg forsøger at glemme det her indlæg med det samme, så jeg ikke kommer til at gå ind på Amazon og ose lidt...

Miss Maybe sagde ...

Jeps. 428,93 helt eksakt i følge netbanken. :-) Det er jo helt vildt. Men hvis det nu er, at du lader dig lokke i ose-fordærv på Amazon, så vær lige forberedt på, at priserne stiger en smule, når du kommer til check-ud pga noget dansk moms-halløj, men det er ikke voldsomt meget. Og stadig MEGET billigt overordnet :-)