onsdag den 4. maj 2011

Noget om frisørangst

Åh, kryds lige fingre for mig i eftermiddag, gider I. For skal til frisør. Noget, som mange forbinder med nydelse og selvforkælelse, men ikke her. For kender I det der med, at det aldrig bliver helt, som man havde regnet med. Og så føler man nemt, at de der mange penge er brændt af på noget, man måske egentlig hellere havde gjort selv.

Og min bekymring bliver ikke mindre af, at jeg nu har fået en fjollet idé om, at det der med at være blondine da egentlig er so last season. Især når jeg faktisk ikke er det. Sådan rigtigt. Og derfor er ved at være træt af at smide en lidt for betragtelig del af min disponible indkomst i assorterede frisørsaloner for at holde udvoksningen fra døren.

Så for første gang i flere år, end jeg bryder mig om at tænke på, vil jeg forsøge at give min egen farve en chance. Altså, når lige alt det der farvesmadrede garn er vokset ud. Eller klippet af, som nok bliver en væsentlig del af løsningen. Er dælme spændt på, hvordan jeg ser ud, når jeg rejser mig fra stolen senere i dag...

6 kommentarer:

Kira sagde ...

Kender godt lidt til angsten for, at det skal blive helt forkert, og slet ikke som man havde planlagt, så jeg krydser fingre for dig!

EvaK sagde ...

Jeg kender det også kun alt for godt. Havde faktisk en del år hvor jeg bare selv klippede mit hår pga store skuffelser hos frisøren, men for to år siden kastede jeg mig ud i det igen og har fået en skøn frisør som altid forstår hvad det er jeg vil have. Og som ikke mindst tager sig tid til at gøre mig glad :)
Håber du får en god oplevelse og smukt hår :)

Miss Maybe sagde ...

Min frisør viste sig at være lige så god som håbet og forventet. Thumbs up til hende. Skal lige vænne mig til at være blevet noget kortere og lidt mørkere, end jeg længe har været, men godt er det!

Pia Sabine sagde ...

Hi hi er første gang jeg ser din blog.
Jeg er selv frisør, så kunne jo ikke scrole forbi dette indlæg uden at smide en kommentar;O)

Vil næsten love dig, at kommer du til mig, vil du blive glad for at gå til frisør.
Kan ikke huske at jeg nogensinde har haft utilfredse kunder.
Jeg elsker mit fag og lytter meget til hvad min kunde ønsker, og tror det er en STOR del af, at kunden får en dejlig frisøroplevelse, og det hår hun ønsker:O)

Du er velkommen til at svinge ind om min blog, har bl.a. en "hår" kategori

<3

Pia Sabine

Pia Sabine sagde ...

Hmm kender ikke lige det her kommentar-system-ting.
Men min blog piasabine.com og salon; Zenz.dk:O)

Skønneste aften til dig <3

Miss Maybe sagde ...

Hej Pia

Tak for dine tanker og links - det vil jeg have i baghånden, men faktisk endte jeg med at blive vældigt begejstret for den frisør, jeg havnede i stolen hos, så måske jeg er sluppet for en flig af min angst nu :-)