mandag den 30. januar 2012

Snapshots fra min ferie #2

Så er jeg tilbage i Danmark efter en fantastisk uge i Østrig, som har været fyldt med sol, sne, ski og masser af afslapning. Både kæresten og jeg har sovet som små børn. Utroligt hvad utallige timers frisk luft dagligt kan gøre for ens sovehjerte. Næsten helt pinligt. 
I min ferie har jeg blandt andet... 

...kørt i bil. Kørt meget i bil. Omkring 3000 kilometer. Heldigvis var der ikke meget trafik - og indimellem underholdt kæresten med fjollerier.

...kørt gennem syret lys i Elb-tunnellen ved Hamburg. 

...og i noget pænere lys ved Bodensee.

...tosset rundt på pisterne i begejstring over masser af sne og herligt vejr!

...kørt med hjelm. Noget, jeg faktisk først begyndte på for alvor sidste år, da kæresten gav mig den fine hvide hjelm i fødselsdagsgave inden vores første skitur sammen. Nu kan jeg ikke forstå, at jeg nogensinde har ladet være!

...drukket adskillige Lumumba'er. Som er varm kakao med flødeskum og rom - og som hurtigt blev omdøbt til snøfler. For altså - det smagte vitterligt præcis som snøfler helt sikkert ville smage, hvis de fandtes på flydende form. Virkelig!

...befriet bilen for sne. Meget sne. Og flere gange. Det var fantastisk på pisterne. Knap så fantastisk ovenpå bilen... 

...spist frokost i pæne Schweiz - som vi tog til på ski. Vi boede i Kappl og havde også liftkort til Ischgl, og derfra kan man stå på ski til Schweiz. Lidt sejt! 


...nydt vejret. Som desværre ikke var helt så strålende og solrigt hver dag - men det var rigeligt fint til mange kilometer skitur hver eneste dag. Tror vi toppede den sidste dag med over 50 km. Hurra for sjove iPhone apps, der kan udarbejde finurlige data. Lige noget for min nørdede kæreste. Kan desuden fortælle, at tophastigheden kom over 80 km/t. Ned af en sort piste med perfekt sne. 
...været glade. Meget glade. Og virkelig nydt det. Helt sikkert en af de bedste skiferier, jeg har været på. 

...været på afterski. Naturligvis. Ingen skiferie uden. Og har mødt sjove mennesker og forsøgt os på væres delvist ubehjælpelige tysk. 

...stiftet bekendtskab med en "flying hirsch" - og jeg vil blankt erkende, at jeg ikke umiddelbart var imponeret, da glassene kom på bordet. Er virkelig ikke begejstret for Jägermeister, men det viste sig at smage ganske glimrende i kombination med den Red Bull, der er i bunden af glasset. Og så var det faktisk ikke så svært at drikke, som først antaget (den lille flaske skal nemlig blive i glasset. Ikke noget med at snyde, tage den op og blande sammen. Blev der sagt...) 

...kørt på en skimotorvej. Åbenbart... Forstår nu ikke helt skiltet, for pisten var ikke specielt bred. Til gengæld var den lang. 8 km ren nydelse fra top til dal. Ahhh! 

...fået serveret det mest grotesk store måltid mad, jeg nogensinde har oplevet til to mennesker. Fadet var enormt. Og proppet. Og det var faktisk ikke kun kvantitet, men smagte også forrygende. Og var billigt. €22 per snude - og det endda på et af byens bedre steder. Very likeable - og helt perfekt efter en hardcore dag på ski. 

...været imponeret over tyskernes evner til at skilte langs motorvejen. Hvert vejarbejde blev ledsaget af skilte med smileys undervejs, der gik fra at være sure over mellemfornøjede til glade ledsaget af en indikering af, hvor mange kilometers vejarbejde, der stadig var forude. Og når man så er igennem, kommer der en glas smiley og melder "geschafft" - du klarede den. Lidt fint (og lidt nørdet - I know, men man bliver altså begejstret for de underligste ting, når man sidder i en bil i 10-12 timer...) 

2 kommentarer:

Kristine sagde ...

Dejlige billeder og skøn ferie ser det ud til. :) Jeg vil også til Ischgl igen.

Miss Maybe sagde ...

Takker - det var virkelig også skønt. Både ferien og Ischgl!