onsdag den 6. juli 2011

Er der dresscode på Gudenåen?

Sidder på kontoret og forsøger desperat at få min ferieramte hjerne op i gear, så jeg kan få lukket de sidste projekter, inden de første flybilletter skal brændes af denne sommer.

Men faktisk tyvstarter jeg allerede i weekenden med en tur til Jylland. Noget med en masse svigerfamiliehygge, en hel del børn, et sommerhus og et enkelt smut ind forbi min meget gamle morfar. Og så tre dage på Gudenåen. I kano. Og telt. Og mig som absolut hverken er camping eller kano-agtig. Utroligt, hvad man gør for den kærlighed (jeps, det er sammen med kæresten + et assorteret udvalg af hans nærmeste familie).

Så krydser fingre som en gal for, at det der gigantiske regnskyl ikke har tænkt sig at gentage successen i Jylland her i weekenden. Og leder samtidig desperat efter beklædningsgenstande i garderoben, som bare har lidt outdoor vibe og egner sig til konceptet (=kan tåle en potentiel tur i vandet og fylder/vejer ingenting - vi skal jo have det hele i kanoen. Sammen med telt, underlag, mad og alt det andet uundværlige skrammel). Utroligt, så begejstret man pludselig kan blive over at komme i tanke om, at der vist egentlig hænger en fleecetrøje ude i skabet i entréen. Og en oprindeligt åndssvagt dyr North Face jakke, som sikkert ville have holdt mig tør i skybruddet. Måske jeg skal trække i den, hvis det begynder at regne ind igen. Og hov, måske de der utroligt grimme, men særdeles praktiske sandaler måske også egner sig her...

...andre gode tips og tricks fra mere campingkyndige modtages iøvrigt med kyshånd, så jeg ikke blamerer mig selv alt for meget som total outdoor-novice...

Ingen kommentarer: