mandag den 28. februar 2011

Er du FAIR, når du handler?

...jeg kunne i hvert fald godt blive bedre til at være det. Men så er det jo heldigt, at Fairtrade Mærket netop bruger denne uge på at sætte fokus på, hvordan man kan være med til at sikre, at bønder og arbejdere i nogle af verdens fattigste lande får bedre levevilkår. Ganske enkelt ved at vælge fairtrade mærkede varer i supermarkedet.

Jeg er faktisk ret imponeret over, hvor stort udvalget af fairtradevarer efterhånden er - og hvor bredt. Alt lige fra blomster og bolde til mere traditionelle produkter som kaffe, te, sukker og marmelader.

Personligt synes jeg også, at det er nemt at blive fristet af de to specielle fairtrade varianter fra yndlingsisen Ben & Jerrys - Fairly Nuts og den spritnye Coconuttery Fair - og altså, når nu samvittigheden er så god, skal vi så ikke sige, at isen ikke feder... Altså, det er jo i en god sags tjeneste... ;)

Klik forbi Fairtrade Mærket og bliv klogere på konceptet og de mange fairtrademærkede varer. Læg også vejen forbi mærkets Facebookside og "like" det gode koncept - det har jeg allerede gjort :-)

Edit: Hov, jeg kan se, at jeg har taget fejl. Det er faktisk de fleste B&J isvarianter, der er fairtrade nu. Mmmm, glimrende undskyldning for at spise is!

Ingen kommentarer: