søndag den 30. maj 2010

Wonderful weekend

Min søde kæreste havde fundet på, at vi skulle en tur i sommerhus, så hele weekenden har storbyens asfalt været skiftet ud med græs, grill og masser af hygge.

Hurra for, at solen i det mindste besluttede sig for at skinne i går, så det blev udnyttet.

Først med en lang biltur ud i det blå (naturligvis med taget nede :-D), is på havnen i en af de små hyggelige nordsjællandske byer og efterfølgende indkøb af frisklavede fiskefrikadeller til frokosten i haven.

Og så var der ellers kun én ting at gøre....

Jeg nød i øvrigt solen i selskab med bogen "Voksentid" af Sophie Dahl, som viste sig at være et særdeles positivt bekendtskab. Sød, fint skrevet - og samtidig med masser af stof til eftertanke. Absolut anbefalelsesværdig - men hvis jeg fik chancen igen, ville jeg nok foretrække den på originalsproget istedet for oversat til dansk...

Og naturligvis kan man ikke sige sommerhus uden at sige grill!

Så der blev fyret op i grillen både fredag og lørdag aften og grillet lækker fisk og lavet hjemmelavede hotdogs til melodigrandprix i går!

Men jeg synes ærligt talt godt, at sommervejret kunne vare lidt mere end blot et døgn ad gangen. Man når jo kun lige at vænne sig til det...

Ingen kommentarer: